keskiviikko 25. maaliskuuta 2009

Pientä pipertelyä ..



Munailu jatkuu .. Liotin tavallisen valkosen paperin vedessä ja painelin sen muovimunan päälle . Pinnasta tuli kaunis , ja papru pysy hyvin kiinni ilman liimaa :).

Kotiäiti haastoi minut kertomaan 5 inhokki ruokaa .. hm ..

1.Etanat yms kaiken asteiset nilviäiset ..en ole koskaan maistanut mut ajatuskin saa voimaan pahoin

2. Graavilohi ... kun sen suuhunsa laittaa tulee tunne et olis etanan syöny :)

3. Ohrasuurimot keitossa ... kuin roskia söis ..

4.Kanarisotto kammo on jääny kouluajoilta , eikä ole sen koomin päätynyt ruokalistalleni tuollaisenaan ..

5.Kesäkeitto ..

Haasteen heitän teille kaikille :)

maanantai 23. maaliskuuta 2009

Ruostetta...

Olen ostanut jo varmaan vuosi sitten niinsanottua ruostemaalia , joka olis tarkotus käyttää arkkupöydän helojen maalaukseen . Päätin nyt kokeilla ensin "pikkuisen" ennenkö alan tositoimiin .. Leikkasin vanerirista "merkin" , ja sit eikö aineet päälle .



Ensimmäisen aineen jälkeen näytti tältä .


Tässä lopputulos. Onneksi luonnossa nuo kaikki hutiloiduin tehdyt hionnat ei näy nuin pahasti kuin täs kuvassa ..

perjantai 20. maaliskuuta 2009

Munaus..


Pääsiäis askartelut on sit korkattu :) . Jotenki nää kaikki käsillä tekemiset on ollu jäissä koko talven ajan , mut nyt sain sit jo jotain aikasex . Eli ihanaiselta Titiltä sain ohjeen näihin muniin . Munat on tiimarin muovimunia jotka olen päällystänyt paperimassalla . Ja sit koristeet vaan kiinni ... eli helppoa JOS vaan viittis tehä :) ..


Tässä on kuva muutamasta viimevuotisesta munasesta .

tiistai 17. maaliskuuta 2009

Arpajaisvoitto ja kummeiluu :)

Kylläpäs on taas vierähtäny tovi edellisestä postauksesta .. Mut minulla on onni suosinut .. voisiko sanoa et jälleen :) laskin että tämä oli 4 voitto blogiarvonnoissa ( jippii) .. ja voitin Mallan blogista tämän ihastuttavan gg liinan ja mallan kauniin askartelun . Kiitos Malla :)

Viikonloppu vierähtikin siskon pojan ristiäisissä . Perjantaina väkersin kakut tässä kuva voileipäkakusta .

Lahjaksi kummipoika sai tällaisen kummilusikan, jonka tilasin rautasepältä .Ideana tässä on et lusikka on mitaltaan kummipojan syntymä mitta eli 49cm .

keskiviikko 4. maaliskuuta 2009

Ovia ..

Minulta on joskus aiempien postauksien yhteydessä pyydetty kuvia tuunailuista . Ja ku uusia tuunailuja ei oo ,niin näytämpä näitä vanhempia . Ystävälläni oli iso sähkökaappi eteisessä ja hän halusi sen piiloon , ja tällaisen hänelle kyhäsin .

Tämän oven tein ihan normi laudasta johon sudin päälle vanhaa maalin loppua . Ovi kyl tätä nykyy nöpöttää varastossa , koska väri ei enää sovi kyseiseen huoneeseen missä tämä oli .

sunnuntai 1. maaliskuuta 2009

Hiihtoloma ..

Täällä meidän perukoilla alkoi sitten vuorostaan hiihtoloma. Meillä ei mitään erikoisia suunnitelmia , pieni reissu siskon luo naapurikaupunkiin . Tänään kuitenki käytiin koko pesueen voimin pulkkamäessä ja makkaran paistossa . Ilma oli ihanan aurinkoinen , mut ei vielä niin keväinen kun tuo pakkasmittari kuitenki kipuaa aika korkeelle ( minun mielestä :) ).

Kun kotona ei sisustusrintamalla eikä tuunailu osastolla tapahdu mitään , laitan kuvia nuista minun keräilykohteista .. näidenki osalta alkaa olla sit kiintiö täynnä ... ehkä .. :) eikä kuvissa todellakaan ole kuin murto-osa :) . Mukavaa hiihtolomaa niille joita se suosii tällä viikolla , ja tsemppii niille arkeen ,jotka palailevat siihen suuntaan :)

maanantai 23. helmikuuta 2009

Lunta , lunta ja lunta ...

Lunta, lunta ja lunta ... argh .. alan olla jo kurkkua myöten täynnä tätä talvea . Yön aikana oli varmasti satanut sen 20 senttiä ja koko ajan lisää tulee . Tammikuussa kerkesin jo toivoa et meil on maaliskuussa jo täys kevät menossa, ku näytti et sitä lunta ei tänä talvena sit juuri tuu .. mut pah sitä tulee ja paljon .. No aamusta heiluin kolan kans tunnin tuossa pihalla , ja iltapäivällä ootta takuulla saman mittanen sessio jälleen ..

Viime viikolla pyörähin kirppiksellä ja mukaan tarttui luultavammin kahvi säkki . Teksteissä oli costa rica ja joitain numerosarjoja ja teksti Helsinki ..

lauantai 21. helmikuuta 2009

Keijo-Annikki

Tänään on päivälleen 9 vuotta siitä kun tämä pieni ihminen teki minusta äidin .. Miljoona halausta rakkaalle pikku tytölleni :) . Ja kuin kohtalon ivaa silloin kun tuo pikku asukki oli viel masussa oli "työnimenä " Keijo-Annikki :) , ja Keijon päivänä hän sitten syntyi :) ... mut Annikkia hän ei kuitenkaan saanut nimekseen :) ..

keskiviikko 18. helmikuuta 2009

Pala seinää :) ..

Tovi on vierähtänyt edellisestä postauksesta , mut eipä mitään mainittavaa sisustus tai askartelurintamalla .. liekkö "pääni" jonkun asteisella talvilomalla ..heh.. mut joitakin kuvia napsin ja laittelen nyt niitä tänne ..

Tässä on kuva meidän keittiöstä johon kaipaisin niin kovasti muutosta

Tämän "seinän palan" olen ostanut joku vuosi sitten erään sisustuskaupan loppuun myynnistä , olisikohan kyse jostakin vanhasta ruokakomeron ovesta .. nyt se nöpöttää meidän olkkarin nurkassa :)

Joku aika sitten törmäsin tuttuun blogin pitäjään :) Sinistä ruutua blogista (terkkuja vaan :) ) ja hän oli ilostuttanut minua "halauksella" :) . Jatkan tätä halisotaa ja minun halaukseni lähtee Sarpalle .

perjantai 30. tammikuuta 2009

Tunnustuksia ja voittokin :)

Tämän ihanaisen tunnustuksen sain Marsuliiniltä




Tunnustuksen saajan tulee kertoa itsestään viisi riippuvuutta...

1. Lapset .. he kaks pientä päivänsädettäni:)..

2. En tiedä onko tää riippuvuus mut jonkun asteinen mielihyvän tuoja eli kirpparit ja kaiken maailman "romuluolat" joista voi tehdä huippu löytöjä ..

3. Käsillä tekeminen .. se tuo niin mielettömän hyvän mielen kun saa askartelun päätökseen ja saa todeta onnistuneensa .

4.Tätä ei voi tietty sanoo täysin riippuvuudeksi, kun joskus oon lakkoillu tästä jopa 1v .. eli karkki .. mut sitten ku syödään niin tietty niin kauan et pahaa tekee .. mut kohta lupaan siirtyä taas lakkoiluun .

5. .. jaa nyt tuli vaikee , no sanotaanko et muutama tv ohjelma jota ei voi missata .. esim kotikatu jota oon seurannu lähes alusta asti ..

Tämä tunnustus tuli Riitta-Marialta





Tämä tunnustus tuli puolestaan Huset på landet blogista


Halaukset jokaiselle tunnustuksen antajalle , nämä pienet "kuva ajatukset" tuovat uskomattoman paljon saajalle ja antaa intoa päivitellä blogia entistä ahkerammin . ELI KIITOS !


Ja onnikin on suosinut minua :) eli voitin nämä ihanat palkinnot Hattaramaalta jossa sai osallistua arvontaa ja lisäksi sai nimetä yhden blogi ystävän joka voittaa myös . Eli minä lisäsin Veeran , eli yritän tuoda paketin sinullekkin mahollisimman pian :)

KUVA ON NAPATTU SININENTAIVAS BLOGISTA , OLI KUVATTU NIIN KAUNIISTI :) ( hattaramaa mikäli et halua että julkistan kuvaasi , laita viesti niin poistan :) )